think green

Har jobbat idag från 8-17 och det kan man säga är den skönaste tiden att jobba. Jobbar annars 9.30-19.15 eller 8-18. Så idag har jag haft kortdag, haha. Från och med söndag så kommer jag jobba sena tider 7 dagar i sträck... kul. Nu på fredag och lördag är jag dock ledig och då ska jag hitta på något kul med mamma och pappa. Har knappt träffat dom någonting under hela sommaren och mammas semester är till och med slut nästa vecka. 
 
I söndags efter jag åkte hem från Sundsvall åkte jag till Ebba och solade på deras brygga med henne. Dom har haft världens festvecka där så vi möttes av massa folk som hade tältat och höll på att packa för att åka hem. Älskar stället där hon bor! Hon bor i en av få ekobyar i Sverige. En ekoby är ett bosadsområde med energisnåla hus, avfallshantering m.m. alltså miljövänligt står i fokus. I Ebbas by är dom fem familjer (tror jag) som delar tvättstuga, solceller, skog, bastu, höns, alltHär har ni en artikel från 2009 om ni vill veta mer! Hursomhelst, bilden nedan tog jag när jag låg på deras brygga. Tagen från min Iphone 4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0