Estocolmo

Har haft en riktig härlig helg! Var till Stockholm och hälsade på min syster, hennes sambo och min lilla systerdotter. Åt grillat, såg eurovision, shoppade och myste på med lillskiten. Vägen dit var dock jobbig då jag åkte tre olika bussar och tre olika tåg, men det gick bra. Kan inte beskriva hur mycket jag älskar min syster och vilken bra kontakt vi har trots att vi inte har samma mamma, bor i olika städer och hon är 14 år äldre. Min andra halva halva, haha.
 
I fredags var det dock inte så roligt då jag var till doktorn. Fick konstaterat att jag har en kronisk hudsjukdom. Påbörjade behandlingen i helgen och den känns verkligen jobbigt. Får inte sminka mig (mascara går bra) och inte heller vara i solen. Ska också helst undika varma drycker, varm mat (?!?), träna hårt, vistas i kyla och hög värme plus 1000 saker till. Ja, det känns jävligt jobbigt och inte minst när människor runt 30-50 brukar ha sjukdomen. Var tydligen en av dom väldigt få som har det före 20-årsåldern, om ens det... Om behandlingen nu inte funkar får jag troligen äta någon speciell antibiotika som kan ta upp till två år och t ex gå på laserbehandling. Allt känns skit med andra ord men jag kommer klara det. Kommer få anpassa mig i hela mitt liv till vissa saker men det känns egentligen som en baggis när man tänker på alla som har det mycket mycket värre än jag. 
 
Nog om det, nu ska jag titta på halv åtta hos mig och ha det bra, för imorgon har jag soooovmorgon! Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0