Recept till en nyttig jordnötssmörspaj.

Som sagt så skulle jag skriva receptet till peanutbutterpie'en jag gjorde till lunch. Det är ett recept som är en nyttigare variant och den var riktigt god och väldigt mättande. 
 
Bilden är från google. Inte samma recept som jag gjorde men liknande.
 
Pajbotten:
3 msk havregryn
2 msk jordnötssmör
2 msk naturell yoghurt
 
Fyllning:
1/2 banan
1/2 msk kakao
1/2 msk jordnötssmör
1/2 msk naturell yoghurt
 
Gör såhär
Pajbotten: Blanda havregryn, jordnötssmör och yoghurten till en smörliknande smet. Lägg smeten i en pajliknande form (tänk på att formen ska få plats i mikron) och värm botten sedan i 3 min i mikrovågsugnen.
Fyllningen. Mosa bananen och blanda med de andra ingredienserna.
 
Fyll pajbotten med fyllningen och VIPS så är pajen klar!
 
OBS! Kom ihåg att det är en nyttigare paj. Alltså inget socker eller sötning är i så ät gärna med något sött så som jordgubbar, melon, hallon eller något annat finurligt. (Jag tog banan då jag inte hade annat men rekomenderar jordgubbar tillsammans med banan.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0